chateauruban logo

PROFESIONÁLI V CHÂTEAU RÚBAŇ

SO ŠÉFKUCHÁROM PRI POHÁRI VÍNA

06.07.2018 - piatok

„Baví ma objavovať čaro v obyčajných surovinách.“

Martin, svadobnú sezónu sme zahájili viac než len úspešne. Apríloví svadobčania pri odchode z vinárstva kričali ešte z áut, že sa radi vrátia a že zažili nebíčko v papuľke. My vieme čím to je. Napokon, máš nás za chrbtom zakaždým, keď skúšaš nové recepty. A musíš uznať aj ty sám, že niet lepších pokusných králikov a kritikov, než sme my, tvoji kamaráti a kolegovia. J Ale povedz teraz úprimne, sme nároční, podlieha aj také svadobné menu nejakým trendom?
Či sa už jedná o jedlo alebo nápoje, tak určite podlieha. Povedal by som, že sa čoraz viac
uprednostňujú lokálne suroviny a farmárske produkty pred produktami zo zahraničia. Ľudia sa
začínajú dožadovať kvalitných domácich produktov a začínajú objavovať nenapodobiteľné chute a vône
výrobkov z regiónov.

Chceš tým povedať, že s chobotnicami na tanieri pri takejto príležitosti by sme pri našich zemepisných šírkach a hosťoch v súčasnosti nepochodili? Alebo že pripraviť hokaidové pyré v apríli je ako jazdiť v lete na sánkach? J
Takto. Pri výbere jedla v dnešnej dobe veľmi záleží na tom, v akom ročnom období sa svadba koná. To je presne to, čo určuje aktuálny trend – v správnom období využívať správne suroviny. Ak ide o horúcejšie mesiace, volíme cestu ľahšieho jedla., napríklad ryby alebo hydinu. Počas chladnejších mesiacov je to zase o tých sýtejších jedlách, akými je napríklad divina či bravčové. Aktuálnym trendom tiež podlieha aj samotná príprava, spôsob servírovania, ba dokonca využívanie moderných technológii.

Naše vinárstvo a areál vyhľadávajú vo veľkej miere práve snúbenci a budúce nevesty. Musíme povedať, že čo sa týka vizáže, šiat, fotografov a ostatnej výzdoby, jednoznačne vedia čo chcú. Sú pripravené a svojim spôsobom náročné. Je to tak aj v prípade kuchyne?
Jednoznačne. Už aj slovenské nevesty si čoraz viac potrpia na výbere svadobného menu. Dobrou správou je i fakt, že si taktiež rady nechávajú poradiť. Som veľmi rád, že sa upustilo od starých známych jedál, ktoré snáď ani netreba menovať. A niet sa čomu čudovať! Svadba je udalosť, ktorá sa nekoná každý deň a ľudia si ju chcú pamätať. Preto, tak ako sa každá jedna nevesta snaží docieliť a vyladiť aj ten najmenší detail pri výzdobe a vizáži, tak isto je to aj pri jedle, nápojoch či dezertoch. Je veľmi sympatické, že prihliadajú na to, akých hostí si na svadobnú hostinu volajú a v akom duchu sa tento deň bude odohrávať. Spoločne potom volíme správny kompromis a menu zostavíme tak, aby zanechalo tie najlepšie dojmy a vyhovovalo skutočne každému. Samozrejme, výnimku tu tvoria rôzne intolerancie, alergie, poprípade stravovacie štýly, akými môže byť vegánstvo či vegetariánstvo. Tam je to potom o individuálnom nastavení a o konkrétnych požiadavkách. To však pre skúseného a kreatívneho šéfkuchára nemôže predstavovať žiadny problém.

Rozumiem. Zaujali ma jedlá, ktoré sú už podľa teba viac menej prežitkom. Môžeš menovať tie, ktoré považuješ za hotovú katastrofu? Poradíme ostatným, ktorí sa v tomto smere neorientujú a mohli by považovať túto informáciu za užitočnú…
Čakal som túto otázku! (smiech) A vedel by som povedať hneď niekoľko príkladov. Zistil som však, že je to vec vkusu a nerád by som niekoho zbytočne urazil. Stále totižto existuje množstvo reštaurácií a podnikov, kde patrí medzi „top“ svadobné jedlá šunková rolka s chrenom, či mäso troch farieb, pol ryža – pol mrazené hranolky, kapustový šalát a tanier obsypaný sušenou vňaťou. Takéto menu bude považovať za katastrofu človek, ktorý má predsa len širší rozhľad v gastronómii. No niekomu môže vyslovene stačiť. Povedal by som k tomu asi len toľko, že ak dnes niekto pripravuje svadobné menu, ktoré bolo v móde ešte 15-20 rokov dozadu, znamená to, že nedal ani šancu iným trendom a bohužiaľ nevie plnohodnotne využiť základné suroviny. Taký kuchár vám bude donekonečna tvrdiť, že spomínané jedlo je to najlepšie, čo môže jeho kuchyňa ponúknuť. Takto si ja svoju prácu neviem predstaviť a som rád, že môžem tvoriť a darovať ľuďom plnohodnotný zážitok zakaždým, keď sa k nám vyberú.

Kto je Martin KOLLÁR.
„Baví ma objavovať čaro práve v tých obyčajných surovinách. Pretože z drahých surovín dokáže variť každý“, hovorí Martin Kollár, šéf druhej najdôležitejšej výrobne a časti nášho romantického vinárstva. Vďaka nemu neustále objavujeme ďalšie a ďalšie zabudnuté vône a chute poľnohospodárskeho kraja. „Čerstvý chlieb od jednej milej babičky, či dokonca hľuzovky zo Strekova, čerstvé syry a mliečne výrobky z Dubníka, zelenina a ovocie z trhu, kuracie a bravčové mäso od farmárov a mnoho iného. Veľa produktov tu dostanem v takej kvalite, o ktorej by sa mi možno niekde inde ani len nesnívalo“, vyratúva nadšene Martin zakaždým, keď fňukáme, že kaviár či ustrice v našich Parížskych močiaroch vyloviť jednoducho nevieme. 🙂 Martin má za sebou bohatú prax v špičkových hoteloch a reštauráciách a presne vie, čo naservírovať najnáročnejšiemu jazýčku. To čo dokáže s miestnymi surovinami vytvoriť je i proti tomu najdrahšiemu kaviáru celé „nebe i dudy“.
Nekonečné dlhé vinice a kvalitné víno mu učarovali prvýkrát počas stáži vo Francúzsku. Dnes sa ho nebojí priliať aj do varenia. Za Alibernet, Míliu alebo Noriu, by ste od neho dostali dezert navyše. Tie má totiž najradšej. A ako bonus vám vyrozpráva historku, ako veľmi náročná bola práca šoféra dodávky v Topoľčanoch. 🙂 Martin je ministrom humoru a pohody. A tieto pozitívne nálady prenáša so svojím tímom aj na taniere. Na toto predstavenie Vás srdečne pozývame!

Rezervácia svadieb alebo informácií ohľadom pripravovaných eventov pre širokú verejnosť si môžete žiadať prostredníctvom emailu info@vinoruban.sk.

KONTAKTNÝ FORMULÁR

Máte na nás otázky?Neváhaje nám napísať




    We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
    Cookies settings
    Accept
    Privacy & Cookie policy
    Privacy & Cookies policy
    Cookie name Active

    Obchodné podmienky

    Stanovujúce obchodné podmienky medzi prevádzkovateľom/predávajúcim a objednávateľom/kupujúcim (ďalej len „VOP„) – Návštevník internetového obchodu chateauruban.sk, ďalej len “SERVER”, ktorého prevádzkovateľom je podnikateľský subjekt Vienna DC, a. s., so sídlom Rúbaň 1, 941 36 Rúbaň, Slovensko, IČO: 46457518, IČ DPH: SK2023422676, Zapísaný v ORSR, Nitra, odd. Sa, vl. č. 10529/N (ďalej len „prevádzkovateľ“), svojou návštevou bezvýhradne súhlasí s nižšie uvedenými všeobecnými podmienkami. Zároveň prehlasuje, že si ich podrobne prečítal, porozumel týmto podmienkam a zaväzuje sa ich dodržiavať. Podmienka 18 rokov Internetový obchod chateauruban.sk je primárne určený užívateľom starším ako 18 rokov! Návštevník/Objednávateľ prečítaním alebo potvrdením týchto obchodných podmienok súhlasí, že ma viac ako 18 rokov a prevádzkovateľ servera nemá povinnosť overovať správnosť týchto údajov u objednávateľa. Objednávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za úplnosť a pravdivosť všetkých údajov, ktoré pri objednávke zadal. Daň z pridanej hodnoty (DPH) Koncové ceny tovarov v tomto obchode sú uvádzané vrátane DPH. Prevádzkovateľ je platcom DPH. Objednávka a povinnosti Objednávku tovaru vytvoríte tak, že pridáte tovar, ktorý chcete nakúpiť do nákupného košíka. Ako „Registrovaného užívateľa“ ale aj ako „Hosťa“ Vás sprievodca nákupom prevedie krok za krokom procesom realizácie objednávky. Registrácia teda nie je v našom obchodne povinná pre vytvorenie objednávky. V objednávke máte možnosť zvoliť si úhradu:
    • bankovým prevodom
    • platba kartou prostredníctvom platobnej brány Payout
    • platba na dobierku / pri doručení
    • osobný odber – Rúbaň
    Bankový prevod Na základe elektronickej objednávky Vám bude e-mailom doručené automatické potvrdenie Vašej objednávky, kde je preverená skladová dostupnosť objednaného tovaru. Pri zvolení možnosti platby bankovým prevodom Vám e-mailom pošleme proforma-faktúru/doklad s údajmi o zaplatení s celkovou hodnotou objednávky a s uvedením čísla nášho bankového účtu/variabilným symbolom. Tovar Vám bude dodaný po prijatí fakturovanej čiastky na náš účet. V prípade vypredania skladovej zásoby počas procesu platby Vás budeme kontaktovať a navrhneme náhradnú variantu v dodávke tovaru alebo v čase doručenia. Faktúra a dodací list sú súčasťou dodávaného tovaru, ktorý je dodaný Objednávateľovi na uvedenú dodaciu adresu. Osobný odber – Vinárstvo Chateau Rúbaň, Rúbaň 1, 941 36 Rúbaň Objednávateľ si môže vybrať možnosť osobného odberu a platbe v hotovosti priamo u nás po dohode o konkrétnom čase. Minimálne a maximálne množstvo pre objednávku Minimálne množstvo kusov pre objednávku nie je stanovené, tovar je však možné objednať iba v minimálnej hodnote nákupu 9 €. K nákupu bude pripočítaná cena za dopravu podľa aktuálneho cenníka dopravy pri nákupe. K objednávke v množstve od 6 fliaš nebude pripočítaná cena za dopravu – tovar Vám bude dodaný zdarma. Veľkosť objednávky pre privátnych koncových zákazníkov sa riadi limitmi, podľa Zákona č. 353/2003 Sb., o spotrebných daniach, určených na predaj vína a liehovín (v rámci EU) pre osobnú spotrebu, a to na 10 litrov alkoholu v rámci 1 objednávky. Po zrealizovaní objednávky Po odoslaní objednávky Vám bude zároveň odoslané e-mailom jej potvrdenie. V prípade, že v tomto potvrdení nájdete nejaké nezrovnalosti, okamžite nás kontaktujte e-mailom alebo telefonicky (kontaktné informácie sú uvedené v sekcii Kontakt alebo dole v pätičke e-shopu). Následne je po vybavení objednávky a odoslaní zásielky, respektíve pripravenia tovaru k osobnému odberu, zaslaná informačná správa na kontaktný e-mail uvedený pri objednaní. Zákazník môže tiež stav objednávky sledovať v prehľade objednávok po prihlásení k svojmu účtu. Zrušenie objednávky zo strany prevádzkovateľa Vyhradzujeme si právo zrušiť objednávku alebo jej časti v týchto prípadoch:
    • tovar sa už nevyrába alebo nedodáva
    • tovar je dlhodobo nedostupný
    • zmenila sa výrazným spôsobom cena tovaru
    V prípade, že táto situácia nastane, budeme Vás kontaktovať emailom alebo telefonicky a prípadne sa s Vami dohodneme na ďalšom postupe (náhrada objednaného tovaru iným, zrušenie objednávky, …). V prípade, že tovar nemá náhradu, bude z objednávky len zrušený. Pokiaľ ste už za tovar zaplatili a výsledná hodnota objednávky bude po prevedení zmeny nižšia než už zaplatená záloha, budú peniaze prevedené späť na Váš účet v najkratšom možnom termíne (bežne do 7 prac. dní od pripísania platby na náš účet). V prípade, že výsledná hodnota objednávky bude po vykonaní zmeny vyššia, bude Vám daný k úhrade rozdiel týchto čiastok. Expedícia tovaru Pokiaľ je tovar na sklade, expedujeme ho najneskôr do 7 pracovných dní (jedine ak by sme objednávateľa po vytvorení objednávky kontaktovali, že tovar nie je skladom alebo je na ceste a doručenie bude trvať dlhšie). Na Slovensku je distribúcia tovaru zabezpečovaná tretím subjektom (prepravnou spoločnosťou), ktorá zákazníka telefonicky kontaktuje a doručí tovar. Je vo vlastnom záujme kupujúceho, aby uviedol aktívne telefonické spojenie a vybral adresu dodania, kde bude v rámci prevádzkovej doby dopravcom zastihnutý. Z dôvodu zaistenia distribúcie prostredníctvom služieb tretích subjektov sa naša spoločnosť dištancuje od chovania a prístupu zamestnancov týchto subjektov, ktoré nie je možné vždy garantovať a skontrolovať. Avšak snažíme sa o individuálny prístup a po vzájomnej dohode je možný termín dodania tovaru upraviť podľa želania objednávateľa, prípadne pripraviť aj darčekové balenie s doručením na určitý termín a adresu. Kontrola dodávky Obsah dodávky je kupujúci povinný skontrolovať už pri prevzatí zásielky od dopravcu (pošty) za prítomnosti doručovateľa. Pokiaľ je zistený nedostatok (obsah dodávky nie je kompletný, tovar poškodený prepravou atď.), adresát zásielku nesmie prevziať a reklamuje zásielku priamo u dopravcu (pošty). Dopravca (pošta) následne spíše s adresátom protokol o zistení nedostatku a zásielka bude vrátená naspäť odosielateľovi. Skutočnosť o zistení nedostatku pri doručení a spísaného protokolu nám prosím neodkladne oznámte a dohodneme sa na ďalšom postupe, napr. novom zaslaní tovaru. Na neskoršiu reklamáciu nedostatku (poškodenie tovaru pri preprave, chýbajúceho tovaru v balíku apod.) zistené až mimo prítomnosti doručovateľa, nie je možno brať ohľad.

    Reklamácia/vrátenie tovaru

    V prípade reklamácie nás kontaktujte na tieto kontaktné údaje. Ak kupujete tovar ako súkromná osoba, máte v súlade s § 53 a § 54 Občianskeho zákonníka možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Vyjadrenie predajcu, či bude žiadosti o vrátenie tovaru vyhovené a či sú splnené všetky podmienky, bude spotrebiteľovi oznámené do 30 dní od dátumu doručenia vráteného tovaru na adresu dodávateľa. V prípade prijatia vráteného tovaru späť musí spotrebiteľ následne podpísať dobropis na tovar, ktorý mu bude zaslaný a podpísaný dobropis doručiť na adresu predajcu (poštou alebo osobne). Na základe podpísaného dobropisu bude spotrebiteľovi vyplatená čiastka za vrátený tovar. Dôležité upozornenie! Aby bol tovar prijatý späť, musia byť splnené tieto podmienky:
    • Tovar musí byť vrátený kompletný a v pôvodnom stave, vrátane originálnych obalov
    • Tovar ani obal nesmie byť akokoľvek poškodený
    • Tovar nesmie javiť známky spotreby, opotrebenia či používania

    Ochrana osobných údajov

    Ochrana osobných údajov pre internetový obchod chateauruban.sk

    Informácie a poučenie o právach v zmysle § 15 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov. V súlade so zákonom č. 22/2004 o elektronickom obchode a s § 10 ods. 3 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov ste povinný poskytnúť svoje osobné údaje v rozsahu uvedenom v Registračnom formulári na webovom sídle chateauruban.sk. V súlade s § 10 ods. 3 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov je podnikateľský subjekt Vienna DC, a. s., so sídlom Rúbaň 1, 941 36 Rúbaň, Slovensko, IČO: 46457518, IČ DPH: SK2023422676 oprávnený spracúvať osobné údaje uvedené v Registračnom formulári ako aj údaje o nákupoch registrovaných užívateľov počas celého obdobia registrácie v internetovom obchode chateauruban.sk na účely registrácie užívateľov, vedenia databázy registrovaných užívateľov, spracovania objednávok, informovania užívateľov o stave objednávok a vedenia účtovných a iných dokladov spojených s vybavením objednávky. V prípade, že budete mať záujem o zrušenie registrácie v internetovom obchode chateauruban.sk, stačí ak svoje rozhodnutie písomne oznámiť emailom na: eshop@vinoruban.sk. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ukončiť registráciu v internetovom obchode chateauruban.sk, ak nebola za posledných 36 mesiacov zrealizovaná žiadna objednávka. Po zrušení registrácie a po ukončení účelu spracovania budú vaše osobné údaje bezodkladne zlikvidované. Účtovné a iné doklady spojené s vybavením objednávky obsahujúce osobné údaje podľa Registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu je podnikateľský subjekt Vienna DC, a. s. povinný uchovávať 10 rokov od vybavenia objednávky. Lehota začína plynúť 1. januára roku nasledujúcom po roku, v ktorom bola objednávka vybavená. Po tejto lehote budú osobné údaje bezodkladne zlikvidované. Poskytnuté osobné údaje musia byť pravdivé a aktuálne. V prípade zmeny poskytnutých osobných údajov ste povinný podnikateľský subjekt Vienna DC, a. s. informovať o ich zmene poštou na adresu sídla prevádzkovateľa, prípadne emailom na eshop@vinoruban.sk. Beriete na vedomie, že osobné údaje uvedené v Registračnom formulári budú poskytované sprostredkovateľom teda subjektom zmluvne spolupracujúcim s prevádzkovateľom ako sú prepravné a zasielateľské spoločnosti, IT správcovia databáz a pod.. Beriete na vedomie, že osobné údaje uvedené v Registračnom formulári budú sprístupnené tretím stranám za účelom podpory, spravovania a rozvoja informačných systémov, vykonania auditu. Beriete na vedomie, že Vaše práva pri spracúvaní osobných údajov ako dotknutej osoby upravuje § 28 a nasl. zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov. Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti od prevádzkovateľa vyžadovať informácie, odpis a opravu jej spracúvaných osobných údajov. Zoznam aktuálnych subjektov, ktorým môžu byť Vaše osobné údaje poskytnuté: Slovak Parcel Service, s.r.o. (IČO-31329217), Slovenská pošta, a.s. (IČO-36631124), Direct Parcel Distribution SK, s.r.o. (IČO-35834498), G.N.T. Business Services, s.r.o. (IČO-44749465), Fine Destillery Slovakia s.r.o. (IČO-44050348), SOIM s.r.o. (IČO-36593761), GlobalVEA Investment, s.r.o. (IČO-46228047).  

    Využívanie cookies

    Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia vo vašom počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Tým, že používame súbory cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme sprostredkovateľom resp. tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním tejto našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do svojho prehliadača. O tejto skutočnosti ste upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavujete ďalším prezeraním našej webovej stránky. Ak užívateľ nesúhlasí s používaním súborov cookies, našu webovú stránku nenavštevuje alebo súbory cookies aktívne vymažte alebo zablokujte. Ak dôjde k odmietnutiu používania cookies, našu stránku budete môcť naďalej navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne. Súbory cookies sa ukladajú do počítača užívateľa, aby mu umožnili prístup k rôznym funkciám. Súbory cookies používame na zvýšenie efektivity Vašich návštev na našej webovej stránke. Súbory cookies používame na účely zapamätania predvolieb prehľadávania a to napríklad veľkosti textu, uprednostňovaného jazyka, predvolieb farieb atď. čo nám umožňuje jednoduchšie prechádzanie našou stránkou, a zhromažďovanie analytických informácií a to napríklad počtu návštevníkov na našej webovej stránke. Cookies nám umožňujú lepšie zhromažďovať informácie o používaní našej webovej stránky. V ich údajoch však v žiadnom prípade nezhromažďujeme vaše osobné údaje a informácie. Ukladá sa len jedinečný identifikátor relácie, ktorý nám umožňuje opätovne načítať profil a predvoľby užívateľa pri vašej ďalšej návšteve webovej stránky. Na prevádzku našich webových stránok používame rôzne typy súborov cookie: (a) súbory cookie relácie, ktoré sú dočasne uložené v počítači alebo zariadení počas relácie prehľadávania a po jej ukončení sa odstráni a (b) trvalé súbory cookie, ktoré sa uchovávajú v počítači dlhší čas. Tieto trvalé súbory cookie môže užívateľ vymazať. Reklama – Pomocou týchto súborov cookie môžeme dynamicky zobrazovať reklamy tretích strán na našich webových stránkach. Naše webové stránky tiež môžu obsahovať prvky, ktoré nastavujú súbory cookie za subjekty tretej strany, napr. tlačidlo „Like“ služby Facebook alebo tlačidlo „Tweet“ služby Twitter, či Google Plus a pod. Ponuka prevažnej časti prehľadávačov obsahuje možnosti konfigurácie nastavení t.j. prehľadávač zvyčajne obsahuje možnosti ako napr. povolenie súborov cookie, prezeranie súborov cookie, zakázanie všetkých alebo vybratých súborov cookie atď. Ďalšie informácie o správe súborov cookies môžete nájsť na týchto adresách…

    Orgán dozoru

    Inšpektorát SOI so sídlom v Nitre pre Nitriansky kraj podanie podnetu (na www.soi.sk) Alternatívne riešenie sporov
    • Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na ks.aevartat@eciffo), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
    • Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
    • Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
    Platnosť VOP je od 1. 9. 2021
    Save settings
    Cookies settings
    Cart
    Your cart is currently empty.
    cart-empty
    PRIHLÁSENIE
    Log In
    NEMÁTE EŠTE SVOJ VLASTNÝ ÚČET ?
    user